Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky ShopSmart.sk

 

 

Článok I.

 

 

Úvodné ustanovenia a vymedzenie pojmov

 

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti spoločnosti [Názov vašej spoločnosti, s.r.o.], so sídlom [Adresa sídla], IČO: [Vaše IČO], DIČ: [Vaše DIČ], zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu [Názov súdu], oddiel: [Oddiel], vložka č.: [Vložka číslo] (ďalej len „predávajúci“) a kupujúceho pri kúpe tovaru prostredníctvom internetového obchodu ShopSmart.sk, umiestneného na internetovej adrese [www.shopsmart.sk].

  2. Kontaktné údaje predávajúceho:

    • Telefón: [Váš telefónny kontakt]

    • Email: [Váš emailový kontakt]

    • Adresa pre reklamácie a vrátenie tovaru: [Adresa pre reklamácie a vrátenie tovaru]

  3. Vymedzenie pojmov:

    • Predávajúci: prevádzkovateľ internetového obchodu ShopSmart.sk.

    • Kupujúci: fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje tovar prostredníctvom internetového obchodu ShopSmart.sk.

    • Spotrebiteľ: kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

    • Internetový obchod (e-shop): webové rozhranie na adrese www.shopsmart.sk, prostredníctvom ktorého môže kupujúci objednávať tovar.

    • Tovar: produkty ponúkané na predaj prostredníctvom internetového obchodu ShopSmart.sk.

    • Objednávka: návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho.

    • Kúpna zmluva: zmluva uzavretá na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu.

    • Zákon o ochrane spotrebiteľa: Zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.

    • Zákon o spotrebiteľských zmluvách: Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

    • Občiansky zákonník: Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.


 

Článok II.

 

 

Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

 

  1. Prezentácia tovaru na internetovej stránke predávajúceho je len informatívneho charakteru a nepredstavuje záväzný návrh na uzatvorenie zmluvy zo strany predávajúceho.

  2. Kupujúci si tovar objednáva prostredníctvom nákupného košíka v internetovom obchode. Objednávka musí obsahovať presné údaje o kupujúcom, názov tovaru, množstvo, zvolený spôsob platby a doručenia.

  3. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, reklamačným poriadkom a zásadami ochrany osobných údajov, súhlasí s nimi a bez výhrad ich prijíma.

  4. Prijatie objednávky predávajúcim (potvrdenie objednávky) je realizované elektronickou poštou na emailovú adresu kupujúceho, ktorú uviedol v objednávke. Potvrdenie objednávky obsahuje rekapituláciu objednávky, vrátane špecifikácie tovaru, ceny, nákladov na dopravu a platobných podmienok.

  5. Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom doručenia potvrdenia objednávky predávajúcim kupujúcemu. Od tohto momentu vznikajú medzi kupujúcim a predávajúcim vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy a týchto VOP.

  6. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípadoch, keď:

    • sa tovar už nevyrába alebo nedodáva,

    • sa výrazne zmenila cena dodávateľa tovaru,

    • nastala zjavná chyba v cene tovaru (napr. 0 EUR za tovar),

    • nie je možné kupujúceho kontaktovať alebo kupujúci neposkytne potrebné informácie. V takom prípade bude kupujúci bezodkladne informovaný a v prípade úhrady ceny tovaru alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na ním určený účet.


 

Článok III.

 

 

Cena a platobné podmienky

 

  1. Ceny tovaru uvedené v internetovom obchode sú platné v čase objednania. Všetky ceny sú uvádzané v mene Euro (€) a sú vrátane DPH, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. Súčasťou ceny nie sú náklady na dopravu a prípadné poplatky za platbu.

  2. Cena tovaru, náklady na dopravu a prípadné poplatky za platbu sú zhrnuté v objednávke a v potvrdení objednávky.

  3. Kupujúci má možnosť zvoliť si jeden z nasledujúcich spôsobov platby za tovar:

    • Platba na dobierku (platba pri prevzatí tovaru kuriérovi/doručovateľovi).

    • Platba bankovým prevodom na účet predávajúceho.

    • Platba online platobnou bránou ([Názov platobnej brány, napr. GoPay, TrustPay, Stripe]).

  4. V prípade platby bankovým prevodom je kupujúci povinný uhradiť cenu tovaru do [Počet dní, napr. 3 pracovných dní] od potvrdenia objednávky. Tovar bude odoslaný až po pripísaní platby na účet predávajúceho.

  5. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až úplným zaplatením kúpnej ceny a prevzatím tovaru.


 

Článok IV.

 

 

Dodacie podmienky

 

  1. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar kupujúcemu v lehote uvedenej pri každom tovare na webovej stránke internetového obchodu, prípadne v potvrdzujúcom e-maile. V prípade, že dodacia lehota nie je uvedená, predávajúci dodá tovar spravidla do [Počet dní, napr. 5 pracovných dní] od uzatvorenia kúpnej zmluvy (resp. od pripísania platby na účet predávajúceho v prípade platby prevodom).

  2. Tovar je doručovaný prostredníctvom [Názov prepravnej spoločnosti/spoločností, napr. Slovenská pošta, DPD, GLS, Zásielkovňa].

  3. Náklady na dopravu tovaru hradí kupujúci, pokiaľ nie je uvedené inak (napr. doprava zdarma pri splnení určitej podmienky). Výška nákladov na dopravu je uvedená v objednávke a potvrdení objednávky.

  4. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať neporušenosť obalu a v prípade akéhokoľvek poškodenia tovar neprevziať a spísať s prepravcom zápis o poškodení zásielky. Prebratie tovaru bez výhrad potvrdzuje, že zásielka bola doručená v neporušenom stave. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia tovaru spôsobeného prepravou nemusia byť uznané.

  5. Ak predávajúci nemôže splniť objednávku, pretože tovar nemôže dodať, informuje o tom spotrebiteľa a vráti mu zaplatenú cenu za tovar do 14 dní od oznámenia o nemožnosti dodania.


 

Článok V.

 

 

Odstúpenie od zmluvy (pre spotrebiteľa)

 

  1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. V prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je dodanie viacerých druhov tovaru alebo dodanie viacerých častí, lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť dňom prevzatia poslednej dodávky tovaru.

  2. Pre uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na kontaktné údaje predávajúceho uvedené v Článku I. VOP. Spotrebiteľ môže použiť aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na webovej stránke [www.shopsmart.sk/vzor-odstupenia] (alebo iná adresa, kde bude vzor formulára).

  3. Tovar, od ktorého spotrebiteľ odstúpil, musí byť vrátený predávajúcemu spolu s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, originálnym obalom a dokladom o kúpe (faktúrou) do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Tovar nesmie byť poškodený, použitý, opotrebovaný alebo akýmkoľvek spôsobom znehodnotený. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.

  4. Predávajúci vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy, vrátane nákladov na dopravu (okrem dodatočných nákladov, ktoré vznikli v dôsledku zvolenia iného typu doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka) do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Platba bude vrátená rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri pôvodnej transakcii, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby. Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený späť alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.

  5. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy v prípadoch špecifikovaných v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z., napríklad pri predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený; pri predaji zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil; pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa a podobne.


 

Článok VI.

 

 

Reklamačný poriadok

 

  1. Záručná doba na tovar je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Pre spotrebiteľov sa uplatňujú ustanovenia Občianskeho zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.

  2. Kupujúci je povinný tovar prezrieť ihneď po prevzatí. Ak zistí akékoľvek vady, je povinný ich bez zbytočného odkladu oznámiť predávajúcemu.

  3. Práva zo zodpovednosti za vady (reklamácia) si kupujúci uplatňuje u predávajúceho na adrese uvedenej v Článku I. VOP alebo prostredníctvom e-mailu. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť doklad o kúpe tovaru a tovar samotný.

  4. Postup pri reklamácii sa riadi ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávaný tovar alebo poskytované služby, alebo na mieste podnikania.

  5. Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.

  6. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

  7. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

  8. V prípade, že reklamácia tovaru nie je opodstatnená, náklady na dopravu tovaru späť k spotrebiteľovi hradí spotrebiteľ.


 

Článok VII.

 

 

Ochrana osobných údajov

 

  1. Ochrana osobných údajov kupujúceho sa riadi ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o OOU“) a nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (GDPR).

  2. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho za účelom plnenia kúpnej zmluvy, marketingových aktivít (zasielanie newsletterov, ak s tým kupujúci súhlasil) a plnenia zákonných povinností.

  3. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov, vrátane práv kupujúceho (právo na prístup, opravu, vymazanie, obmedzenie spracúvania, prenosnosť údajov, právo namietať a podať sťažnosť), sú uvedené v samostatnom dokumente „Zásady ochrany osobných údajov“, ktorý je dostupný na [www.shopsmart.sk/ochrana-udajov] (alebo iná adresa).


 

Článok VIII.

 

 

Alternatívne riešenie sporov

 

  1. Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na túto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ARS).

  2. Subjekty ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Zoznam subjektov ARS je dostupný na stránkach Ministerstva hospodárstva SR: [https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-ars/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov].

  3. Spotrebiteľ môže podať návrh prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (online platforma pre riešenie sporov) dostupnej na adrese: [http://ec.europa.eu/consumers/odr/].

  4. Alternatívne riešenie sporov je určené výlučne pre spotrebiteľské spory vyplývajúce zo zmlúv uzavretých na diaľku. Riešenie sporu je bezplatné.


 

Článok IX.

 

 

Záverečné ustanovenia

 

  1. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa [Dátum nadobudnutia platnosti].

  2. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek meniť a dopĺňať tieto VOP. Zmeny VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke predávajúceho. Na vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa vzťahujú VOP platné v čase odoslania objednávky kupujúcim.

  3. Tieto VOP sú vyhotovené v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä Občianskym zákonníkom, Zákonom o ochrane spotrebiteľa a Zákonom o spotrebiteľských zmluvách.

  4. Všetky spory, ktoré vzniknú z týchto VOP alebo v súvislosti s nimi, budú riešené prednostne dohodou strán. Ak sa spor nevyrieši dohodou, bude postúpený na riešenie príslušným súdom v Slovenskej republike.

  5. V prípade, že sa niektoré ustanovenia týchto VOP stanú neplatnými alebo neúčinnými, zostáva platnosť a účinnosť ostatných ustanovení nedotknutá. Namiesto neplatných alebo neúčinných ustanovení nastupujú ustanovenia platných právnych predpisov, ktoré sa svojím obsahom a účelom najviac približujú obsahu a účelu pôvodných ustanovení.